01Sziasztok! Üdvözlök minden vadvíz kedvelő megszállottat! Már a verseny során elhatároztam, hogy rövid időn belül újra visszatérek a Balatonra. Ez alkalommal, egy kedves barátommal és származása révén a helyi viszonyok jó ismerőjével, Ferivel látogattam el a Magyar tenger partjára, akivel előzetes egyeztetés után a Révfülöpi kikötőben, ill. az ottani strandon szándékoztunk szerencsét próbálni.

A kikötőmester elmondása alapján az általunk kiválasztott helyen, rajtunk kívül még senki sem bojlizott komolyabban. Ezen a szakaszon tavaly októberben már volt szerencsénk horgászni, így nagyon kíváncsi voltam, hogyan is reagálnak a pontyok, cégünk csemegéire a tavaszi időszakban.
Munkahelyi elfoglaltságaink miatt a Balaton partján 4 napot és 3 éjszakát szándékoztunk eltölteni. A túra első 24 órájára dobálós pecát terveztünk, azzal a kitétellel, hogy az eredmények alapján eldöntjük, hogyan tovább. Az előző túrán szerzett ismeretek fényében már tudtam, hogy a parttól kb. 90 m távolságra egy törés húzódik, ahol a vízmélység 2,3 méterről 3,1 méterre vált, a törés szélét pedig apró kagylók borítják. Mivel mostani horgászatunkat ugyancsak az említett helyen akartuk megkezdeni, egy kb. 30 m széles és kb. 200 m hosszú sávon, 5 kg - 20 mm átmérőjű Monster Spice ízesítésű bojlit szórtam szét, dobócső segítségével. Felcsalizott szerelékeinket az etetett sáv elé és mögé jutattuk, de volt olyan botunk, amelyet a terített asztal közepébe dobtunk. Az első kapás nagyjából 12 óra elteltével jelentkezett, 20 mm GLM Krill ízesítésű bojlira. A tettes egy kb. 5 kg súlyú ponty volt. A többi kapás már szinte futószalagszerűen érkezett, egy órás időközönként, az összes általunk próbált csalira, de minden igyekezetünk ellenére a 7 kg határt sehogyan sem tudtuk átlépni. Elhatároztam tehát, hogy felderítem a távolabbi, az ősszel működő helyeink vonalán húzódó pontokat, melyek a mostani táborunktól kb. 320 – 350 m távolságra voltak. Úgy gyanítottam, hogy a pontyok a kikötőt a lehető legkisebb ívben igyekeznek elkerülni, amit a helyi viszonyok és az áramlatok számlájára írtam. Sejtésem beigazolódott, ugyanis 6 óra elteltével, az új helyekről nagyobb halakat kezdtünk el fogni. Az a kapásmennyiség, amit egytől egyig 10 kg feletti ponty számlájára írhattunk, valóban kellemes meglepetés volt számomra. Mindeddig tévesen azt gondoltam, hogy az itteni pontyok rendkívül óvatosak, így a behordást vagy etetést követően egy hosszabb kapástalan időszak következik, de esetünkben ez egyáltalán nem így volt. Botjainkat gyakorlatilag megállás nélkül újra kellett húzni.

02 03
05 04

Mindennek ellenére, szerettem volna valamivel nagyobb halakat is horogvégre csalni! Elkezdtem tehát kettő, sőt három darab, 24 mm csalival kísérletezni, ám sem a kapások mennyiségében sem a fogások nagyságában nem történt jelentős változás. Talán hibát követtem el azzal, hogy az egyes etetett helyeket, egy kb. 30 m széles sávval kötöttem össze, de ígérem, hogy legközelebb már semmiféle versenystratégiát sem alkalmazok majd, és inkább a nagyobb példányokra összpontosítok. A következő Balatoni túrám során a szerelékeim közvetlen közelében koncentráltan szeretnék etetni, ami csökkenti ugyan a kapások számát, de ugyanakkor jelentősen növeli egy kapitális ponty elejtésének esélyét. Amennyiben ez a stratégia sem váltaná be a hozzáfűzött reményeket, elkezdek golflabda méretű csalikkal horgászni. Ha össze kellene foglalnom legutóbbi túránkat, röviden talán azt mondanám, hogy eddigi pályafutásom legeredményesebb horgászatán vagyok túl. Összesen 35 db pontyot sikerült szákba terelnünk, ebből 20 db volt 10 kg feletti és 2 db 15 kg feletti. Egy igazi örömpeca volt ez, a kezeim még most is sajognak, hiszen ekkora méretű halak fárasztása több mint 300 m távolságról bizony nem gyerekjáték. Csalik szempontjából a GLM, GLM Krill, Red Fish Fruit, Lake Wizard ízeket alkalmaztuk, de a Focus sorozat tagjai is bevetésre kerültek. A kapások mennyiségét és a kifogott halak nagyágát illetően, mindegyik csali egyforma hatékonysággal működött.

07 11 12
09 10

Minden egyes horgásztársamnak kívánok hasonlóan csodálatos horgászatot!